Kraków Główny, Kraków Nowa Huta, Kraków Płaszów
Przypadkiem znalazłem się wczesnym popołudniem na krakowskim dworcu głównym tuz przed odjazdem specjalnego pociągu retro relacji Kraków Główny - Kraków Nowa Huta - Kraków Główny. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na początku składu zamiast planowego "kopciucha" Ty2-953 zobaczyłem "sputnika" ET21-57. Jak się okazało lokomotywa Ty2-953 zdefektowała podczas przedpołudniowego kursu (nadmierne grzanie się panewek) i została odstawiona na szopę Kraków Płaszów. Ale że "sputnik" w tym składzie to można rzec jeszcze większe wydarzenie, w końcu to jedna z dwóch czynnych lokomotyw elektrycznych skansenu w Chabówce (drugą jest lokomotywa EP03-01), więc postanowiłem zrobić to małe kolejowe kółeczko wokół Krakowa mijając w kolejności stacje i przystanki:
- Kraków Główny
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza (przystanek nieczynny)
- Kraków Nowa Huta (postój składu ok. 20min.)
- Podgrabie Wisła (przystanek nieczynny)
- Węgrzce Wielkie
- Kokotów
- Kraków Bieżanów
- Kraków Prokocim
- Kraków Płaszów
- Kraków Zabłocie
- Kraków Główny
Jazda od stacji Kraków Nowa Huta do Podg. Rudzice przez most na Wiśle i przystanek Podgrabie Wisła odbywała się po torze niewłaściwym ze względu na prace remontowe na wiadukcie nad ulicą Kocmyrzowską. Podsumowując - mimo iż był to pociąg retro "pod drutem" a nie "pod parą" co wiele osób odstraszyło od przejażdżki, to sobotnie popołudnie zaliczę do jak najbardziej udanych i miłych wspomnień związanych z koleją.