• Liczba zdjęć w galerii: 14500
  • Liczba wyświetleń zdjęć: 11194436

Skansen w Krzeszowicach

Krzeszowice 2004-11-28, 2007-02-18, 2007-11-17


Będąc tu pierwszy raz na początku 2004 roku miałem szczerą nadzieję, że będzie tu kiedyś naprawdę fajne miejsce dla miłośników kolei. Lecz życie pisze swoje własne scenariusze. Parowozy stały "odłogiem" bez niczyjego zainteresowania - o przepraszam - zainteresowanie było nimi szczególne, ale ze strony okolicznych złomiarzy. Ich "łupem" stał się unikatowy parowóz TKh nr 5, o nr fabr. 1949 z 1885 roku. Pod koniec 2006 roku trzy parowozy: Ty45-345, TKp-3407 i TKp-5905 zostały przez zarządzających tym "skansenem" sprzedane i pocięte na złom. Więcej o tej sprawie można przeczytać na nieoficjalnej stronie skansenu w Krzeszowicach znajdującej się pod adresem: http://krzeszowiceskansen.internetdsl.pl.

2004-11-28
Zdjęcia wykonane podczas mojej drugiej wizyty w Krzeszowicach. Na drugim zdjęciu widoczne "Ślązaki" 3407 i 5905 pocięte w 2006 roku na złom. Kolejny z pociętych w 2006 roku parowozów Ty45-345 jest widoczny pierwszym zdjęciu w drugim rzędzie - ostatni z grupy parowozów. W listopadzie 2004 roku na terenie "skansenu" znajdowało się 14 lokomotyw: Ol49-15 Pt47-101 TKbb-2747 TKh nr5 (a raczej to co z niego zostało) TKp-26188 "Śląsk" TKp-3407 "Śląsk" TKp-5905 "Śląsk" TKp1-2261 TKw2-57 Ty42-85 Ty43-1 Ty45-158 Ty45-345 Ty51-17

2007-02-18
W niecałe trzy lata po pierwszej wizycie, wybrałem się do Krzeszowic ponownie. Efektem są m.in. te oto zdjęcia, na których widać puste miejsca po zezłomowanych parowozach i wagonach: "Śląsk" TKp-3407 "Śląsk" TKp-5905 Ty45-345

2007-08-15
Jedno zdjęcie wykonane podczas powrotu z zamku w Tenczynku. Osamotniona Ty45-158 na bocznym torze.

2007-11-17
Na zdjęciach poniżej widać pusty tor na którym jeszcze parę dni temu stały parowozy tworzące "skansen". Dzięki zaangażowaniu wielu osób udało się nie dopuścić do tego, aby wszystkie maszyny zakończyły swój żywot się na złomowisku. W dniu mojej wizyty lokomotywy stały na bocznym torze stacyjnym w oczekiwaniu na transport do Krakowa, Chabówki i Pyskowic: Ol49-15 TKp-26188 "Śląsk" TKp1-2261 Ty42-85 Ty43-1 Ty45-158 Ty51-17 2007-11-09: w tym dniu z Krzeszowic wyjechały na platformach: lokomotywa TKbb-2747 i pozostałości po TKh nr5. 2007-11-12: Krzeszowice opuszczają Pt47-101 i TKw2-57 jadąc do Krakowa Płaszowa 2007-11-22: do Krakowa Płaszowa odjeżdża TKp-26188 2008-03-02: w kierunku skansenu w Pyskowicach odjeżdżają: Ol49-15, Ty43-1 i TKp-2261 2008-03-09: ostatnie trzy lokomotywy wyjeżdżają do Pyskowic. Są to: Ty42-85, Ty45-158, Ty51-17.

Unikatowy parowóz (pruska seria T3), otrzymany od Muzeum Kolejnictwa w Warszawie w momencie tworzenia skansenu w Krzeszowicach. Wyprodukowany Henschel und Sohn, Kassel 1885. Nr fabryczny 1949.

Wybrane zdjęcia z galerii

  • EP09-014
  • Data: 2018-10-14
  • Miejsce: Kraków Główny
  • Pociąg nr: IC 3700
  • Nazwa: Siemiradzki
  • SN84-003
  • Data: 2020-12-13
  • Miejsce: Kraków Główny
  • Pociąg nr: TLK 30112
  • Nazwa: Bieszczady
  • 311-223/224
  • Data: 2011-06-18
  • Miejsce: Nowy Sącz
  • EP07-1020
  • Data: 2009-05-02
  • Miejsce: Kraków Zabłocie
  • Pociąg nr: P 63101
  • Nazwa: Roztocze
  • EU07-068
  • Data: 2011-05-15
  • Miejsce: Kokotów
  • Pociąg nr: TLK 83101

  

Hosting zapewnia KYLOS

Free Joomla! template by L.THEME